06 27540494 info@ishift.nl

Hoe herkenbaar; de periodes dat je naarstig op zoek bent naar focus. Als je gedachten afdwalen naar van alles en nog wat en je verkrampt je best om orde te scheppen in de chaos.  Ik geef je een mooie tip. Een tip die je nog geen 5 minuten kost en waarvan ik zelf weet maar ook terugkrijg dat je het rustige gevoel en de focus meeneemt je dag in…

Neig jij ook om bij het wakker worden meteen in de startblokken te staan? 
Ik geef je de 3 stappen

1. Bewust je dag gaan starten

Overweeg het experiment met bewust wakker worden en bewust vertragen. Zet je wekker 5 minuten eerder of ook zonder dat te doen komt het goed; de tip levert je gegarandeerd tijdwinst op. 

Blijf simpelweg even liggen in een ‘wakkere’ houding of kom zitten op de rand van je bed. Als je wilt met 1 of 2 handen op je hart of op je buik.

Denk dan aan iets prettigs en voel de positieve gevoelens hiervan in je lichaam. Laat je lichaam marineren in deze positieve gevoelens.

Vraag je af waar je dankbaar voor bent?
Laat de antwoorden maar op ploppen. Zonder ze te bedenken, jezelf laten verrassen door wat er komt en je vooral richten op het voelen van het goede gevoel in je lichaam. 

2. Laat in dit goede gevoel 3 intenties op ploppen voor de komende dag

Stel jezelf de vraag: wat is het dat ik vandaag WIL doen? 
Misschien een werk- doel, iets dat je wilt afronden? Of een telefoontje aan een vriendin? Extra rustmomenten? Spelen met de kinderen? Helpen met huiswerk? Wat meer achterover zitten in gesprek met je collega? Of juist je eigen ruimte innemen? 

Bedenk ook deze doelen niet. Wees niet te ambitieus. Je mind mag je nu parkeren. 
Laat de antwoorden ook nu op ploppen uit het niets, blijf voelen. Laat je verrassen, je onbewuste weet het écht voor je!  

De eerste 3 antwoorden neem je mee de dag in. Misschien wil je ze opschrijven? Op een post- it of in je agenda? Misschien niet, je kunt oefenen om erop te vertrouwen dat ze terugkomen als je ze nodig hebt. Een steentje in je broekzak of een voor jou bijzondere ring bijvoorbeeld kan dan een mooie reminder zijn. 

3. Merk op wat het effect is in je dag

Plan nog 1 of 2x een 5 minuten pauze. 
Je weer even die goede gevoelens herinneren, eraan laven en herinneren waar je dankbaar voor bent. Ook je intenties herinneren. Meer niet. Zonder oordeel leren kijken. Als het niet gelukt is, heb je wel meer rust en focus in je dag. En een volgende dag kun je altijd weer opnieuw beginnen…  met intenties die meer en meer richting gaan geven aan jouw dag. 

Benieuwd wat jij met deze tip kan!

Misschien heb jij nog een mooie tip?

Ik lees of hoor het graag!