Mindfulness bij iShift

Mindfulness Training

Met een groepstraining van 8 wekelijkse bijeenkomsten, thuisoefeningen en een stiltedag krijg je een doordacht en wetenschappelijk onderzocht programma aangeboden waarmee jij aan de slag gaat met het vrijer worden van stress, emoties, tegenslag of lastige patronen.

Zie het als een experiment dat je aangaat. Net als spieren die je traint in een sportschool, ga je nu je aandacht trainen. Gaandeweg de 8 weken ga je het effect merken van dit programma. 

 

Mindfulness coaching

Een Mindfulness- traject is ook op individuele basis te volgen. Afhankelijk van jouw klachten en wensen bespreken we samen het programma. Ook nu ga je naast de sessies aan de slag met thuisoefeningen en is er een optie om deel te nemen aan de Stiltedag. 

De inhoud van de sessies is ook op basis de originele MBSR- Insight Training. Andere ingrediënten als: bewust ontspannen, bewust ademen, (zelf)compassie, Heartfulness kunnen desgewenst gecombineerd.

 

Stiltedag

Elke groepstraining is inclusief een Stiltedag. Deze dag is ook opengesteld voor iedereen die daar interesse voor heeft.  

De stiltedag ben je in stilte; je praat niet, je maakt geen oogcontact en je maakt elkaar ook niet op andere wijze iets duidelijk.  Ik begeleid 6 á 7 meditaties, ik bewaak de tijd en zorg voor een fijne lunch voor je. 

Jij kunt daardoor als het ware ‘dobberen’ in de stroom van de dag. Je oefent het ‘bij jezelf’  blijven en te ontspannen in de onrust en patronen die je tegenkomt. Een als experiment of omdat je weet dat het je goed doet om te doen! 

Terugkom Avond

Regelmatig is er een terugkomavond. Deze avond is er om je beoefening te ondersteunen en te versterken. 

We beoefenen de bekende meditaties en er staat ook altijd iets nieuws op het programma. Een nieuwe meditatie of een korte uitwisseling over het gedachtengoed.

De avond staat open voor iedereen die een training gevolgd heeft of op andere wijze een Mindfulness basis hebt. 

Introductieles

Zo nu en dan staat er een introductieles op het programma. Deze les is ideaal als je nog vragen hebt over MIndfulness of als je iemand anders enthousiast wilt maken.

We doen een aantal oefeningen, er is alle ruimte om je maakt kennis met mij als trainer of coach.

Andere mogelijkheden om kennis te maken zijn:
– chatten
– telefonische afspraak
– videobellen

Of voel je welkom bij de Free Meditation in de Nieuwe Yogaschool of boek een meditatieles bij Yogadreams in Zaandam.

Mindfulness; wat het is

Mindful zijn betekent aandachtig zijn. Met Mindfulness train je op te merken dat je in een stressreactie, lastige emotie of een vervelende gewoonte schiet.  Je traint om deze reactie te stoppen, letterlijk of figuurlijk ademruimte te nemen, waarmee ruimte ontstaat voor bewuster gedrag en mildere gevoelens.


Wat het je oplevert
– meer mildheid
– meer focus
– meer acceptatie
– meer vertrouwen
– meer jezelf
– minder stress
– minder angst
– meer idee van grenzen
– beter in je vel
– beter slapen
– meer kalmte
– meer energie
– meer in je kracht
– andere relatie met fysieke klachten


Mindfulness werkt!
Hoe meer je oefent, hoe beter uiteraard. Onderzoek wijst uit dat na het volgen van de 8- weekse training aantoonbare veranderingen in de hersenen zichtbaar zijn. Er komt nog steeds meer onderzoeksresultaten die laten zien dat Mindfulness bewezen effectief is. De  terugkomavonden of de stiltedagen bij iShift kun je gebruiken om je beoefening blijvend te ondersteunen. 

 

Bij iShift doe je de originele training of wordt je gecoacht op basis van deze MBSR – Insight Training!


Thema’s die bij Mindfulness voorbij komen

  1. Leven op de automatische piloot
  2. Omgaan met obstakels
  3. Grenzen leren kennen
  4. Het landschap van stress
  5. Uitdagingen bewust beantwoorden
  6. Gedachten zijn geen feiten
  7. Hoe kan ik het beste voor mezelf zorgen?
  8. Gebruiken wat je hebt geleerd

 

    Luister naar mijn Talk 

    ...of luister de Bodyscan

    Je oefent in de training de volgende meditaties:

    – Bodyscan
    – Ademhalingsmeditatie
    – 3 min. Ademruimte
    – Terugkomen bij jezelf
    – Beweging in aandacht 
    – Zitten in aandacht
    – Loopmeditatie
    – Met iets moeilijks zitten
    – Bergmeditatie
    – Meermeditatie
    – Liefdevolle vriendelijkheid

    ?

    Speciale aanbieding - TriConsult

    Je krijgt een ‘strippenkaart’ voor 3 consulten!
    In de regel plannen we de eerste 2 consulten met 2 weken tussenruimte en het derde consult op jouw verzoek. Je zet eerste stappen op weg naar een meer Mindful leven. 

    Mogelijke ingrediënten
    Mindfulness- meditaties, meditaties of oefeningen gericht op zelfcompassie, meditaties gericht op kalmte en ontspanning, bewust ademen, bewust ontspannen, Yoga Nidra  en/ of bewustwording van de werking van gedachten en begrip van werking stress en ontspanning in je lichaam.

    Bij welke klachten
    slaapproblemen, vol hoofd, piekeren, twijfelen, angst, moeheid, aanhoudende spanning, aanhoudende spierpijn, emotionele of fysieke pijn, somberheid, irritatie, boosheid, teveel of te weinig- gedrag

    Inhoud
    Voorafgaand stellen we een helder doel en stemmen we het accent van het programma vast. Je krijgt een voor jou opgenomen meditatie mee om te oefenen of een link naar oefeningen en/ of meditaties.

    Geschikt als
    – 1e kennismaking met Mindfulness of met bewuster leven
    – als je graag ‘snel’ zelf meer grip wilt krijgen op klachten of gewenste doelen

    Shift mee naar meer ontspannen, gefocust en vrijer leven...

    De sfeer en vertrouwelijke band die jij als trainer wist te creëren in de groep. Daardoor voelde (volgens mij) iedereen zich enorm op z’n gemak en keek ik er naar uit om op woensdagavond samen te mediteren. Daarnaast kwam je op mij heel erg geduldig en niet-oordelend over waardoor ik patronen in mijn eigen gedachten, gevoelens en gedrag begon te herkennen en durfde te delen.

    Kim, student UvA

    In de korte periode dat ik de mindfulness lessen van Erna volg heb ik al heel veel verandering gevoeld. Wat ik fijn vind aan de lessen van Erna is dat er een veilige ruimte wordt gecreerd waar we niet alleen de mindfulness meditaties oefenen maar ook aangemoedigd worden om naar buiten te brengen wat we van binnen voelen. Dit heeft mij enorm geholpen om mezelf beter te leren kennen.

    Joana Ponder

    Actrice, podcaster, Joana Ponder

    Ik ken Erna al jaren en heb altijd fijn met haar samengewerkt, bij PuntP, omdat ze collegiaal is en zeer professioneel. Meest bijzonder aan haar werkwijze vind ik dat ze mensen met psycho- sociale klachten op empathische wijze aanstuurt en ze het eigen vertrouwen en de eigen kracht laat ontwikkelen. Ik beveel haar daarom van harte aan!

    Regirla Spoor

    Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige

    Ik heb begin 2018 een TriConsult Mindfulness gedaan bij Erna en volg nu bij haar de 8-weekse Training. Het TriConsult was voor mij een goede start om kennis te maken met Mindfulness. Ik zou een Tri-consult aanraden voor diegene die meer rust, minder stress, en meer vertrouwen in zichzelf zoekt of meer van Mindfulness te weten wil komen. Dit alles onder begeleiding van een warme, lieve vrouw die weet waar ze voor staat!

     

    Daniëlle van Heijst

    Maatschappelijk Werker en moeder van 2!

    Praktische weetjes 

    – ik bied trainingen, lessen en coaching op verschillende sfeervolle locaties in Amsterdam en Zaandam 

    – 2x per jaar is er een introductieles

    – kennismaken kan ook altijd telefonisch of per videobellen

    – de training is inclusief ‘live’ voorgesprek

    – de groep in de training telt nooit meer dan 9 mensen

    – ik ben een door de VMBN- erkend trainer

    – je doet de training of coaching op basis van de originele MBSR – IT;
    dat betekent Mindfulness Based Stress Reduction- Insight Training

    – de oefeningen doe je zittend in een stoel, op een kussen of liggend op een matje

    – je oefent ook thuis; je krijgt daarvoor audiobestanden van de meditaties

    – na de training of coaching kan je deelnemen aan Terugkom- avonden

    – ook de Stiltedagen zijn opengesteld voor oud- deelnemers en andere belangstellenden

    Voel je welkom je vragen te stellen

    13 + 10 =