Mindfulness groepstraining

Mindfulness groepstraining

Startdata 

do 9 mei
Zaandam- Westerwatering
10:30 – 13:00u
max. 4 deelnemers

ma 20 mei
de Lichtplaats
14:00 – 16:30u
max. 9 deelnemers

za 7 september
Yogadreams

11:30 – 14:00u
max 9 deelnemers

 

In de korte periode dat ik de mindfulness lessen van Erna volg heb ik al heel veel verandering gevoeld. Wat ik fijn vind aan de lessen van Erna is dat er een veilige ruimte wordt gecreerd waar we niet alleen de mindfulness meditaties oefenen maar ook aangemoedigd worden om naar buiten te brengen wat we van binnen voelen. Dit heeft mij enorm geholpen om mezelf beter te leren kennen.

Joana Ponder

Actrice, podcaster, Joana Ponder

 

 

 


De Mindfulness Training 

Met een groepstraining van 8 wekelijkse bijeenkomsten, thuisoefeningen en een stiltedag krijg je een doordacht en wetenschappelijk onderzocht programma aangeboden waarmee je aan de slag gaat met het vrijer worden van stress, emoties, tegenslag of lastige patronen. 

Je kunt deze training zien als een experiment dat je aangaat. Net als spieren die je traint in een sportschool, ga je nu je aandacht en mildheid trainen. Gaandeweg de 8 weken ga je het effect merken van dit programma. 

Ik werk het liefst met kleine groepen; afhankelijk van de locatie doen er maximaal 4 of maximaal 9 deelnemers mee.

Voel je welkom deel te nemen aan deze mooie training!

Mindfulness, wat is het?

Mindful zijn betekent aandachtig zijn. Met Mindfulness train je op te merken dat je in een stressreactie, lastige stemming of een vervelende gewoonte schiet.  Je traint om deze reactie te herkennen en ook te stoppen. Daardoor ontstaat ademruimte, meer overzicht, kalmte en  vriendelijkheid waarmee je keuzes andere beslissingen gaat nemen.


Wat het je mogelijk oplevert

  • meer mildheid
  • meer focus
  • meer acceptatie
  • meer vertrouwen
  • meer jezelf
  • minder stress 
  • minder angst 
  • meer idee van grenzen 
  • beter in je vel
  • beter slapen
  • meer kalmte
  • meer energie 
  • meer in je kracht
  • andere relatie met fysieke klachten

Mindfulness werkt!

Hoe meer je oefent, hoe beter uiteraard. Onderzoek wijst uit dat na het volgen van de 8- weekse training aantoonbare veranderingen in de hersenen zichtbaar zijn. Er komt nog steeds meer onderzoeksresultaten die laten zien dat Mindfulness bewezen effectief is.

 

Thema’s

  1. De automatische piloot
  2. Helder waarnemen, gedachten zijn geen feiten
  3. Van doen naar zijn
  4. Erbij blijven
  5. Stress beantwoorden
  6. Communicatie in aandacht
  7. Leven en werk in balans
  8. De achtste week duurt de rest van je leven

Waar krijg je mogelijk vergoeding? 


Het loont de moeite om uit te zoeken of je een vergoeding voor de kosten van de training kunt krijgen. Dat is steeds vaker mogelijk via zorgverzekeraar, werkgever, bedrijfsmaatschappelijk werk, arbo- arts of UWV. 

Check via www.ishift.nl/vergoedingen en als je me een bericht stuurt help ik je graag verder uitzoeken. Ik ben categorie 1 gecertificeerd bij de beroepsvereniging VMBN

Luister hieronder naar mijn talk over MIndfulness

Locaties 

De Lichtplaats
Provinciale weg 302, Zaandam
– op 5 min. lopen vanaf station Koog aan de Zaan
– gratis parkeren op schoolplein

Zaandam- Westerwatering 
– kleine groepen!
– op 5 min. lopen station
– gratis parkeren mogelijk


Yogadreams
Vinkenstraat 36, Zaandam  

– op 5 min. lopen station
– gratis parkeren op kerkpleintje of betaald in directe omgeving

 

Heb je nog vragen? Voel je welkom ze mij te stellen.

13 + 11 =