Mindfulness

Ik creëer voor jou de ruimte waarin je stress, emotie en vaspatronen onderzoekt en verandert 

Groepstraining en individueel 

De cursus telt 9 bijeenkomsten met een doordacht en samenhangend programma; je leert mediteren, doet liggende en staande bewegingsoefeningen en maakt kennis met het gedachtegoed

De kern
is dat je je aandacht gaat trainen om te richten op wat er ‘hier en nu’ gebeurt.
Je leert ‘erbij’ te blijven en bent daardoor minder bezig met je zorgen, onrust, dagdromen, plannen, analyses of wat jouw mind ook maar neigt te doen.
Hierdoor ontstaat ruimte voor bewuste keuzes en een meer onstpannen en vrijer leven.


Igroepsverband of in persoonlijke sessies 
bespreken we waar je in de meditaties en in de oefeningen tegen aan loopt en leer je hoe je daar mee om kan gaan.

Het resultaat 
is dat je je anders gaat verhouden tot spanning, stress, emotie en tegenslag;
dit heeft een positief effect op: stresspiekeren, onrustig denken, slecht slapen, moeheid, onzekerheid, kritisch denken, lichamelijke pijn en emoties. 

Er komt meer kalmte, ontspanning, focus en vertrouwen.

Mindfulness werkt!

Hoe meer je oefent, hoe beter uiteraard. 
Onderzoek wijst uit dat na het volgen van de 8- weekse training aantoonbare veranderingen in de hersenen zichtbaar zijn.
Lees meer over onderzoek naar effecten. 

Bij iShift doe je de originele en erkende MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction- Training.
Dit is een training die door de Amerikaanse medicus Jon Kabath- Zinn ontwikkeld is.

Ik ben categorie 1 trainer bij de VMBN, waarmee je gegarandeert kwaliteit krijgt.
De training wordt steeds vaker geadviseerd door huisartsen, managers, bedrijfsartsen en psychologen.
Door de certificering kom je mogelijk in aanmerking voor een vergoeding door zorgverzekeraars of werkgevers.

Thema’s van de bijeenkomsten zijn: 
De automatische piloot
Helder waarnemen
Gedachten zijn geen feiten
De doe- modus en de zijns- modus
De 8 oriëntatie- punten
Met je aandacht erbij blijven
Grenzen leren kennen
Stress bewust beantwoorden
Omgaan met lastige gevoelens
Communicatie in aandacht
Leven en werk in balans
Hoe kan ik het beste voor mezelf zorgen?
De motivatie vinden om vol te houden
Mindfulness in je verdere leven

 

Wat anderen van de training vinden

“De mindfulness training heeft mij geholpen mijzelf weer terug te vinden en weer in contact te komen met mijn lichaam en hart. Ik leef nu minder in mijn hoofd en laat gevoelens weer toe. Het heeft voor rust, dankbaarheid, bewustwording en meer zelfzorg geleid. Dit was het beste geschenk dat ik mijzelf heb kunnen geven.”

Iris

“Ik ben heel veel in mijn hoofd bezig. De 8-weekse mindfulness cursus van Erna hielp mij er goed om vaker een pauze te nemen en even te ‘shiften’ van hoofd naar lichaam. Ik leerde ook weer om meer aandachtig aanwezig te zijn op momenten, die daarom vragen én bij de mensen om me heen. Erna heeft een mooie opbouw in haar cursus en varieert in oefeningen die mooi samenhangen. Ze geeft ruimte en richting. De cursus was op een goede manier niet vrijblijvend maar vooral ook gewoon leuk.”

Mark

“Ik heb de 8-weekse Mindfulnestraining bij Erna gedaan en heb daar erg veel aan gehad. Erna heeft een open houding, is heel zorgzaam en is zeer vakkundig. Vooraf kreeg ik heel goede uitleg over wat ik kon verwachten en na iedere sessie kreeg ik goed lees- en oefenmateriaal (audiobestanden). Het is een hele professionele goed verzorgde training. Aangezien ik een aantal fysieke beperkingen heb, vond ik het spannend om deze training aan te gaan. Achteraf was het heel goed te doen, Erna denkt mee in oplossingen en ik heb mijn grenzen leren verkennen, soms respecteren en soms verleggen. De resultaten die ik na deze training voel: meer mildheid, acceptatie, meer innerlijke rust. Meditatie en aandachtsvol zijn, is in mijn dagelijks leven een vast anker geworden waar ik op teruggrijp en waar ik vanuit kan varen. Ik heb erg veel aan deze training gehad!”

Femke

Praktische weetjes

– regelmatig is er een introductieles, zie daarvoor de agenda

– alle trainingen gaan door!
Mocht er een keer echt te weinig deelnemers zijn, bied ik je in samenspraak een best mogelijk alternatief.

– vrijblijvend kennismaken kan ook met een kop thee, telefonisch, per videobellen

– de training is inclusief voorgesprek

– de training telt 8 bijeenkomsten en een 9e Stilte- bijeenkomst

– de groep in de training telt nooit meer dan 12 mensen (afhankelijk ruimte)

– er zijn soms ook trainingen met extra persoonlijke aandacht in een kleine groep; max. 3 mensen

– de oefeningen doe je zittend in een stoel, op een kussen of liggend op een matje

– je oefent ook thuis; je krijgt daarvoor audiobestanden van de meditaties

– ook krijg je een digitale reader met verdiepende teksten en oefeningen

– na de training of coaching kan je deelnemen aan Terugkom- of verdiepingsavonden

– regelmatig zijn er ook Stilte- dagen voor oud- deelnemers en andere belangstellenden

Contact

Telefonisch/
WhatsApp

06 27540494

E- mail
info@ishift.nl 

Stel je vraag en voel je welkom! Ik reageer binnen 2 dagen op je bericht.

Out beyond ideas of wrongdoing and rightdoing, there’s a field. I’ll meet you there.

– Rumi