Mindfulness

…voor een bewust,

ontspannen en vrij leven

De Mindfulness- activiteiten van iShift
zijn categorie 1- erkend (hoogste graad).
Dit houdt in dat je naast de te verwachten kwaliteit ook mogelijk een vergoeding kunt krijgen. 

Check daarvoor de opties die er momenteel zijn. Ik geef je als je wilt ook graag meer vrijblijvende informatie.

Luister naar mijn Talk:

Mindfulness; wat het is

Met Mindfulness en mindfulness meditaties oefen je om je bewust te zijn van wat er nu precies gebeurt, zonder dit te willen veranderen. Genieten van het fijne zonder dit vast te willen houden en je openstellen voor het minder fijne zonder de angst dat dit je zal overweldigen. 

Je oefent ook op te merken wat er gebeurt als je in een stressreactie, lastige emotie, andere stemming of een vervelende gewoonte schiet.  Je traint om deze reactie te stoppen, letterlijk of figuurlijk ademruimte te nemen, waarmee ruimte ontstaat voor bewuster gedrag en mildere gevoelens.


Wat het je oplevert

– meer mildheid
– meer focus
– meer acceptatie
– meer vertrouwen
– meer veerkracht
– meer jezelf
– minder stress
– minder angst
– meer idee van grenzen
– beter in je vel
– beter slapen
– meer kalmte
– meer energie
– meer in je kracht
– andere relatie met fysieke klachten


Mindfulness werkt!

Hoe meer je oefent, hoe beter uiteraard. Onderzoek wijst uit dat na het volgen van de 8- weekse training aantoonbare veranderingen in de hersenen zichtbaar zijn. Er komt nog steeds meer onderzoeksresultaten die laten zien dat Mindfulness bewezen effectief is. De  terugkomavonden of de stiltedagen bij iShift kun je gebruiken om je beoefening blijvend te ondersteunen.

 

Bij iShift doe je de originele en erkende training of wordt je gecoacht op basis van deze MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction- Training.

     

       

       

      Welke optie zoek je?

      Eerst een introductieles meemaken?

      Informatie vinden over de Mindfulness groepstraining?

      Informatie vinden over de individuele training?

      Meer lezen over stilte- activiteiten?

      Ben je toe aan verdieping?

      De sfeer en vertrouwelijke band die jij als trainer wist te creëren in de groep. Daardoor voelde (volgens mij) iedereen zich enorm op z’n gemak en keek ik er naar uit om op woensdagavond samen te mediteren. Daarnaast kwam je op mij heel erg geduldig en niet-oordelend over waardoor ik patronen in mijn eigen gedachten, gevoelens en gedrag begon te herkennen en durfde te delen.

      Kim

      Student UvA

      Ik ken Erna al jaren en heb altijd fijn met haar samengewerkt, bij PuntP, omdat ze collegiaal is en zeer professioneel. Meest bijzonder aan haar werkwijze vind ik dat ze mensen met psycho- sociale klachten op empathische wijze aanstuurt en ze het eigen vertrouwen en de eigen kracht laat ontwikkelen. Ik beveel haar daarom van harte aan!

      Regirla Spoor

      Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige

      Kijk naar een video over de mogelijke effecten,

      Praktische weetjes 

      – ik bied trainingen, lessen en coaching op verschillende sfeervolle locaties in Zaandam

      – regelmatig is er een introductieles, zie daarvoor de agenda

      – kennismaken kan met een kop thee, telefonisch, per videobellen of bij de wekelijkse lessen die ik op diverse plekken geef

      – de training is inclusief ‘live’ voorgesprek

      – de groep in de training telt nooit meer dan 9 mensen (afhankelijk ruimte)

      – er zijn ook trainingen met maximaal 4 mensen en het is mogelijk de training samen met een maatje te doen. 

      – de oefeningen doe je zittend in een stoel, op een kussen of liggend op een matje

      – je oefent ook thuis; je krijgt daarvoor audiobestanden van de meditaties

      – ook krijg je een digitale reader met verdiepende teksten en oefeningen

      – na de training of coaching kan je deelnemen aan Terugkom- of verdiepingsavonden

      – de Stiltedagen worden hoog gewaardeerd en zijn opengesteld voor oud- deelnemers en andere belangstellenden

      Wil je nog iets vragen? Voel je vrij en stuur me je bericht!