Mindfulness

Ik creëer voor jou de ruimte waarin je stress, emotie en patronen onderzoekt en verandert 

Groepstraining en individueel 

De cursus telt 9 bijeenkomsten met een doordacht en samenhangend programma; je leert mediteren, doet liggende en staande bewegingsoefeningen en maakt kennis met het gedachtegoed

De kern
is dat je je aandacht richt op wat er hier en nu gebeurt, met mildheid en zonder te oordelen.

Igroepsverband of in persoonlijke sessies 
bespreken we waar je in de meditaties en in de oefeningen tegen aan loopt en leer je hoe je daar mee om kan gaan.

Het resultaat 
dat je je anders gaat verhouden tot de spanning, emotie en tegenslag;
dit heeft een positief effect op: stresspiekeren, onrustig denken, slecht slapen, moeheid, onzekerheid, kritisch denken, lichamelijke pijn en emoties. 

Er komt meer kalmte, focus en vertrouwen.

Zomeraanbieding 2019 !! 

Individueel Mindfulness traject in juni in juli voor €395,-
Mindfulness groepstraining in kleine groep van 3 personen in juni en juli voor €395,-

>> voor meer informatie zie agenda 

Mindfulness werkt!

Hoe meer je oefent, hoe beter uiteraard. 
Onderzoek wijst uit dat na het volgen van de 8- weekse training aantoonbare veranderingen in de hersenen zichtbaar zijn.
Lees meer over onderzoek naar effecten. 

Bij iShift doe je de originele en erkende MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction- Training.
Dit is een training die door de Amerikaanse medicus Jon Kabath- Zinn ontwikkeld is.

Ik ben categorie 1 trainer bij de VMBN, waarmee je gegarandeert kwaliteit krijgt.
De training wordt steeds vaker geadviseerd door huisartsen, managers, bedrijfsartsen en psychologen.
Door de certificering kom je mogelijk in aanmerking voor een vergoeding door zorgverzekeraars of werkgevers.

Thema’s van de bijeenkomsten zijn: 
De automatische piloot
Helder waarnemen
Gedachten zijn geen feiten
De doe- modus en de zijns- modus
De 8 oriëntatie- punten
Met je aandacht erbij blijven
Grenzen leren kennen
Stress bewust beantwoorden
Omgaan met lastige gevoelens
Communicatie in aandacht
Leven en werk in balans
Hoe kan ik het beste voor mezelf zorgen?
De motivatie vinden om vol te houden
Mindfulness in je verdere leven

 

Wat anderen van de training vinden

De mindfulness training heeft mij geholpen mijzelf weer terug te vinden en weer in contact te komen met mijn lichaam en hart. Ik leef nu minder in mijn hoofd en laat gevoelens weer toe. Het heeft voor rust, dankbaarheid, bewustwording en meer zelfzorg geleid. Dit was het beste geschenk dat ik mijzelf heb kunnen geven.

Iris

Kinderverpleegkundige

Afgelopen week de 8- daagse Mindfulness training bij Erna afgerond. Dat is een mooie ervaring geweest. Erna wist een fijne, rustige, vertrouwde sfeer te creëren, waarin ze me begeleidde door de verschillende meditaties. Haar ongedwongen, vriendelijke stem en sfeer neem ik voorlopig dagelijks met me mee… Je hebt me een mooi pad doen ontdekken dat ik graag verder wil bewandelen. Dank Erna!  

Nicoline Bernard

Praktische weetjes

– regelmatig is er een introductieles, zie daarvoor de agenda

– vrijblijvend kennismaken kan ook met een kop thee, telefonisch, per videobellen

– de training is inclusief voorgesprek

– de training telt 8 bijeenkomsten en een 9e Stilte- bijeenkomst

– de groep in de training telt nooit meer dan 9 mensen (afhankelijk ruimte)

– er zijn soms ook trainingen met extra persoonlijke aandacht in een kleine groep; max. 3 mensen

– de oefeningen doe je zittend in een stoel, op een kussen of liggend op een matje

– je oefent ook thuis; je krijgt daarvoor audiobestanden van de meditaties

– ook krijg je een digitale reader met verdiepende teksten en oefeningen

– na de training of coaching kan je deelnemen aan Terugkom- of verdiepingsavonden

– regelmatig zijn er ook Stilte- dagen voor oud- deelnemers en andere belangstellenden

Contact

Telefonisch/
WhatsApp

06 27540494

E- mail
info@ishift.nl 

Welkom! Ik reageer binnen 2 dagen op je bericht.

Out beyond ideas of wrongdoing and rightdoing, there’s a field. I’ll meet you there.

– Rumi