Mindfulness

Ik creëer voor jou de ruimte waarin je leert anders om te gaan met stress, emotie en ingesleten patronen

Groepstraining, individueel, live of videobellen…

Voor ieder wat wils…

De cursus telt 8 bijeenkomsten met een doordacht en samenhangend programma; je leert mediteren, doet liggende en staande bewegingsoefeningen en maakt kennis met het gedachtegoed.

De kern
is dat je je aandacht gaat trainen om te richten op wat er ‘hier en nu’ gebeurt.
Je leert ‘erbij’ te blijven en bent daardoor minder bezig met je zorgen, onrust, dagdromen, plannen, analyses of wat jouw mind ook maar neigt te doen.
Hierdoor ontstaat ruimte voor andere reacties die ten goede komen van een meer onstpannen en vrijer leven.


Igroepsverband of in persoonlijke sessies
bespreken we waar je in de meditaties en oefeningen tegen aan loopt en je leert hoe daar mee om te gaan. Er zijn opties om de training te volgen op 1 van de sfeervolle locaties waar ik werk en ik geef de training ook per videobellen.


Het resultaat 

is dat je je anders gaat verhouden tot spanning, stress, emotie en tegenslag;
dit heeft een positief effect op: stresspiekeren, onrustig denken, slecht slapen, moeheid, onzekerheid, kritisch denken, lichamelijke pijn en emoties. 

Er komt meer:

  • kalmte
  • ontspanning
  • mildheid
  • focus
  • veerkracht
  • vertrouwen

Opties: 

– groep tot 12 personen 

– individueel 

– kleine groep 

– in een sfeervolle omgeving 

– per videobellen

Mindfulness werkt!

Hoe meer je oefent, hoe beter uiteraard. 
Onderzoek wijst uit dat na het volgen van de 8- weekse training aantoonbare veranderingen in de hersenen zichtbaar zijn.
Lees meer over onderzoek naar effecten. 

Bij iShift doe je de originele en erkende MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction- Training.
Dit is een training die door de Amerikaanse medicus Jon Kabath- Zinn ontwikkeld is.

Ik ben categorie 1 trainer bij de VMBN, waarmee je gegarandeert kwaliteit krijgt.
De training wordt steeds vaker geadviseerd door huisartsen, managers, bedrijfsartsen en psychologen.
Door de certificering kom je mogelijk in aanmerking voor een vergoeding door zorgverzekeraars of werkgevers.

Thema’s van de bijeenkomsten zijn: 
De automatische piloot
Helder waarnemen
Gedachten zijn geen feiten
De doe- modus en de zijns- modus
De 8 oriëntatie- punten
Met je aandacht erbij blijven
Grenzen leren kennen
Stress bewust beantwoorden
Omgaan met lastige gevoelens
Communicatie in aandacht
Leven en werk in balans
Hoe kan ik het beste voor mezelf zorgen?
De motivatie vinden om vol te houden
Mindfulness in je verdere leven

 

Wat anderen van de training vinden

“De mindfulness training heeft mij geholpen mijzelf weer terug te vinden en weer in contact te komen met mijn lichaam en hart. Ik leef nu minder in mijn hoofd en laat gevoelens weer toe. Het heeft voor rust, dankbaarheid, bewustwording en meer zelfzorg geleid. Dit was het beste geschenk dat ik mijzelf heb kunnen geven.”

Iris

Erna is een mooi mens. Er was ruimte voor een lach en een traan. Als je meer wilt leren over meditatie, jezelf en de communicatie met anderen. Is dit zeker een aanrader! Je gaat je gedrag, gevoel en gedachten tegenkomen. Je leert jezelf beter kennen.

Kiki

“Je bent niet je gedachten” heeft me zo geholpen! Meditatie brengt me broodnodige rust in m’n koppie. Ik had niet gedacht dat het zo’n impact op m’n leven en m’n welzijn zou hebben. Enorm bedankt!

Sander

Praktische weetjes

– regelmatig is er een introductieles, zie daarvoor de agenda

– alle trainingen gaan door!
Mocht er een keer echt te weinig deelnemers zijn, bied ik je in samenspraak een best mogelijk alternatief.

– vrijblijvend kennismaken kan ook met een kop thee, telefonisch, per videobellen

– de training is inclusief voorgesprek

– de groepstraining telt 8 bijeenkomsten en een 9e Stilte- bijeenkomst

– de groep in de training telt nooit meer dan 12 mensen (afhankelijk ruimte)

– er zijn soms ook trainingen met extra persoonlijke aandacht in een kleine groep; max. 3 mensen

– de oefeningen doe je zittend in een stoel, op een kussen of liggend op een matje

– je oefent ook thuis; je krijgt daarvoor audiobestanden van de meditaties

– ook krijg je een digitale reader met verdiepende teksten en oefeningen

– na de training of coaching kan je deelnemen aan het wekelijkse mindfulness uurtje per videobellen

– regelmatig zijn er ook Stilte- dagen voor oud- deelnemers en andere belangstellenden

Contact

Telefonisch/
WhatsApp

06 27540494

E- mail
info@ishift.nl 

Stel je vraag en voel je welkom! Ik reageer binnen 2 dagen op je bericht.

Out beyond ideas of wrongdoing and rightdoing, there’s a field. I’ll meet you there.

– Rumi